вторник, 10 декабря 2013 г.

Самоаналіз уроку української літератури


Самоаналіз уроку української літератури,
проведеного Грищенко Вікторією Валеріївною
29.11 2013 року у 8-Б класі, гімназія № 8


Груповий керівник                         Бродська Ростислава Володимірівна
Керівник від бази практики              Тихоненко Ірина Олексіївна

Тема уроку: «Підсумковий урок за творчістю Т. Шевченка».
Відповідно до календарно-тематичного планування на вивчення Теми № 2. Із давньої української літератури. Творчість  Т. Шевченка відводиться  10 год.
Проведений урок - дев’ятий  у системі уроків та є передостаннім до контрольної роботи (тесту) з теми; підсумковим уроком за творчістю Тараса Шевченка . 
Навчальною програмою передбачено повторення вивченого про Т. Шевченка в попередніх класах, а точніше що у результаті вивчення теми учні повинні  вміти розповідати про викуп поета з неволі та заслання, виразно і вдумливо читати поезії, аналізувати філософську лірику поета в контексті його біографії (розвиток навичок аналізу художнього тексту), вміти коментувати основні мотиви, ідеї поезій Т. Шевченка, художні засоби, використані в них; висловлювати власні міркування.
При підготовці до уроку було враховано вимоги навчальної програми і календарно-тематичного планування.
Метою проведеного уроку було удосконалювати навички учнів систематизувати свої знання за періодами творчості Шевченка, перевірити глибину знань текстів, збагатити запас учнів поетовими творам різних періодів, розвивати гнучкість мислення, уважність, швидкість реакції, поширювати світогляд, викликати інтерес до постаті Кобзаря, до його творів,виховувати повагу до Тараса Шевченка, оскільки щодо програми головним є усвідомлення громадянської позиції людини як одного із проявів духовності.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації ЗУН;
Форма проведення: урок-конкурс.
Вибір типу і структури уроку зумовлено завданнями, що вирішувалися на уроці:
·                   систематизувати знання за віхами життя Т. Шевченка;
·                   визначити глибину знань з теорії літератури;
·                   перевірити знання текстів;
·                   поширити світогляд;
·                   викликати інтерес до постаті Кобзаря, до його творів;
·                   формувати національну свідомість учнів.
Урок  узагальнення й систематизації ЗУН складався із сіми логічно взаємозв`язаних етапів: 
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
ІІ.  ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ІІІ. ВІДНОВЛЕННЯ НАБУТИХ НА ПОПЕРЕДНЬОМУ УРОЦІ ЗНАНЬ  (АКТУАЛІЗАЦІЯ)
IV. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗУН
V. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКУ УРОКУ
VI. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
VІI. ОЦІНЮВАННЯ.
Етапи  роботи визначено із врахуванням  психологічних закономірностей засвоєння знань.
 При плануванні та проведенні уроку було дотримано основних загальнодидактичних вимогврахування реальних навчальних можливостей класу, їхнього розвитку, психологічних особливостей, учнів конкретного рівня сформованості класного колективу; врахування потреб і запитів до даного уроку; цілеспрямована ліквідація пробілів в знаннях учнів по конкретній темі.
При виборі методів і прийомів виходили з продумування і вирішення в єдності освітньої, розвивальної, пізнавальної  та виховної мети. Виходячи з вимог навчальної програми, було необхідно узагальнити й систематизувати ЗУН учнів з трьох аспектів: життєвий шлях письменника, поняття з теорії літератури та творчий доробок  митця.
Відповідно були використані такі методи й прийоми, як:
Методи організації сприйняття навчального матеріалу
·                   Слово вчителя
·                   Виразне читання вірша вчителем

Прийоми активізації навчально-пізнавальної діяльності
·                   Розгадування кросворду.
·                   Літературної вікторини «Пізнай поезію Т. Шевченка»
Методи та прийоми систематизації й контролю ЗУН
·                   Бліц-опитування - технологія «Незакінчене речення»
·                    Самостійна робота
·                   «Іспит» з теоретичних понять ТЛ, худ. засобів.
·                   Виразне читання віршівпідготовленими учнями Конкурс виразного читання поезії напам’ять «В гостях у Т. Шевченка»;

Методи і прийоми розвитку мовленнєвих умінь і навичок
·                   Висловлювання за прислів’ями(Комунікативна вправа);
·                   А чи знаєш ти…? Що… (Пізнавальне завдання)

Прагнучи  забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів використовувала різні форми роботи (поєднання фронтальної форм роботи з груповою і індивідуальною):
·                   Бліц-опитування - технологія «Незакінчене речення» (фронтальна робота)
·                   розгадування кросворду «Сторінками життя Т. Шевченка» (робота із картками ( в парі)
·                                      Самостійна робота (робота із картками)
·                   Гра «Іспит» з теорії літератури (фронтальна робота)
·                   Літературної вікторини «Пізнай поезію Т. Шевченка» (фронтальна робота)
·                   Конкурс виразного читання поезії напам’ять «В гостях у Т. Шевченка»(диференційований підхід)
Урізноманітнювала  завдання, добирала текстовий матеріал, що становить певний інтерес для учнів, як естетичний, так і пізнаваний:
·                   Висловлювання за прислів’ями (Комунікативна вправа);
·                   А чи знаєш ти…? Що… (Пізнавальне завдання)

На уроці були використані такі засоби унаочнення, як: портрет Т. Шевченка, його збірка «Кобзар», фотоматеріали про письменника, також була організована робота із дидактичним роздавальним матеріалом: картки із кросвордами для роботи в парі, картки-таблиці для самостійної роботи, «білети», картки із прислів’ям.
На уроці вдалося реалізувати усі завдання, окрім рубрики «А чи знаєш ти…? Що…» , бо  у ході роботи на комунікативну вправа за прислів’ями пішло більше часу, через велику кількість бажаючих висловитися. Але із врахуванням того, що це пізнавальне завдання  «А чи знаєш ти…? Що…» було резервним, можна вважати, що заплановані мною завдання були виконанні.
Обрані шляхи досягнення мети, комплекс прийомів, завдань сприяли реалізації поставленої мети.
Таким чином,урок можна вважати результативним, а поставлену мету досягнутою.


Комментариев нет:

Отправить комментарий