воскресенье, 8 декабря 2013 г.

27.11.2013 було проведено перший урок української мови у 8-Б класі. Тема уроку "Розділові знаки при порівняльному звороті". Клас досить розумний та зацікавлений у набуті нових знань та умінь. Я відразу відчула, що з цими дітьми ми будемо працювати у мирі та злагоді. Мабудь клас такий спокійний тому, що 90 відсотків класу складають дівчата. На уроці була присутня Бродська Ростислава Володимірівна. Їй та вчительці цього класу мій урок дуже сподовся. Це надоло мені ще більше впевненості у тому, що в мене все вийде так як треба. Зауваження були такі : 1. мотивація повина була звучати більш переконливо; 2. Було відсутнє оцінювання.
А ось і план конспект мого 1го уроку:
27 листопада 2013
План-конспект

УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Проведенного : Грищенко Вікторією Валеріївною

Тема уроку: «Розділові знаки при порівняльному звороті.»

Мета: Повторити, узагальнити і систематизувати знання учнів про правила вживання розділових знаків при порівняльних зворотах; уміння виділяти порівняльний зворот у реченні, удосконалювати навички правильно вживати розділові знаки, розвивати логічне й творче мислення учнів, виховувати культуру усного й писемного мовлення, виховувати естетичний смак.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Підручник: Українська мова 8 клас / Н. В. Бондаренко, А. В. Ярмолюк. – К.:
Освiта, 2005. – С. 63-65. (Додаток А).

Унаочнення та засоби навчання: дошка.

Роздавальний матеріал – картки з реченнями.

Методи і прийоми: бесіда з опорою на карту, пояснення вчителя, робота з
підручником, метод вправ.

СТРУКТУРНО-КОМПОЗИЦІЙНА СХЕМА УРОКУ
І. Організаційний етап (3 хв.)
o Створення психологічного настрою
o Перевірка готовності учнів до уроку
II. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)
o Постановка проблеми.
ІІІ. Відновлення набутих на попередньому уроці знань, умінь і навичок (7 хв.)
o Бесіда
ІV. Повідомлення теми та мети уроку (10 хв.)
o Групова дискусія
o Робота з підручником
V. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу (17 хв.)
o Робота з підручником
o Метод вправ.
VІ.Визначення домашнього завдання (3 хв.)
VІІ. Підсумок уроку (4 хв.)
o Бесіда
o Виставлення оцінок


ХІД УРОКУ


Етап,
метод, прийом, форма. Навчальна ситуація
Зміст діяльності вчителя
Зміст діяльності учнів
І. Організаційний етап
·        привітання;
·        введення в мовне середовище;
·        перевірка готовності учнів до уроку.
Метод: бесіда;

II. Мотивація навчальної діяльності

  • мотивуючи слова вчителя



ІІІ. Відновлення набутих на попередньому уроці знань, умінь і навичок
  • оцінка і корекція знань, отриманих на попередньому уроці
Методи і прийоми: опитування, мозковий штурм.














  • перевірка д.з.

















ІV. Повідомлення теми та мети уроку
·        сприйняття учнями теми і цілей уроку;
·        ознайомлення з формами роботи;
·        здобування нових знань;
Метод: групова дискусія, спостереження й аналіз мовних явищ, робота з підручником.


V. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу
·        мовленнєва вправа;
·        закріплення знань;
·        удосконалення мовних та мовленнєвих умінь та навичок.
Методи і прийоми: робота з підручником, метод вправ.





















































VІ.Визначення домашнього завдання.


VІІ. Підсумок уроку
·        оцінювання учнів;
·        підведення підсумків уроку;



















Доброго дня. Сьогодні я проведу у вас урок української мови. Мене звуть Вікторія Валеріївна.
Ви готові до уроку?
Перевірте, чи все, що вам потрібно, знаходиться у вас на парті.



На сьогоднішньому уроці, за активну роботу, кожен з вас отримує оцінки. В кінці уроку ми підсумуємо ваші результати. Кожен з вас має шанс отримати сьогодні хороші оцінки. Так що постарайтесь зібратися та бути активними протягом  уроку.


Розпочнемо роботу.
Давайте згадаємо, яку тему ми зараз вивчаємо?
- Що ж таке П.З. ?



- Яким членом речення може бути П.З.?


- Як твориться П.З. ?

- Які розділові знаки найчастіше зустрічаються при порівняльних зворотах?

- Коли П.З. не будемо виділяти комами?





Пригадали, молодці.
 А зараз перевіримо домашню вправу. Нагадайте мені, що Ви робили вдома?





Викликаю до дошки 3 учнів – Настю, Вероніку, Ольгу та прошу їх зробити розбір 6,7,8 речень на дошці. Поки дівчата роблять розбір ми з іншими учнями починаємо перевірку вправи усно.




Запишіть тему уроку (на дошці).
Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з П.З., виконаємо вправи та зробимо розбір за членами речення.
Виконаємо  вправу 222 .
Прочитайте завдання до вправи.
Впр. виконаєм разом, першим до дошки пійде Влад Бородін.






Роздаю картки з реченнями  (9 шт.)
Наша робота буде складатися з 3ох етапів, зараз уважно перегляньте речення на картках.
І так розпочнемо 1ий етап роботи!
Вам потрібно виписати П.З., які є фразеологізмами із словами, до яких вони відносяться.
Зараз етап 2.
Знайдіть речення у яких є сполучник як, але ПЗ (зверніть увагу на функцію яку виконує цей сполучник)!?










Нагадайте мені, що таке прикладка?









3 етап нашої роботи. В нас залишилось 4 речення, Вам потрібно розставити правильно розділові знаки, виділити П.З. і слово, яке характерезує цей зворот.
Під час виконання ставлю таки питання:
(при необхідності)


-          назви обставини, якого виду обст. Ти знаєшь ?







-          додаток (прямий, не прямий)- як розрізнити їх?





-          що називаємо дієприслівниковим зворотом



Виконаймо ще одну вправу- впр. 221
Той, хто швидше всіх її виконає, здає зошит на перевірку.

Отже, домашнє завдання


Сьогодні ми з вами пригадали правила вживання розділових знаків при порівняльних конструкціях и закріпили ці знання за допомогою вправ.

Учні зосереджуються на навчанні.

















Порівняльний зворот (П.З.)
- це сполучення слів, яке через художнє порівняння образно характеризує дію чи ознаку.
- Обставиною сп.дії, означенням, додатком, присудком.
- За допомогою сполучників.

- Коми, зрідка — тире, для підсилення значення.


- якщо він є присудком; він входить до складу фразеологізму; якщо йому передує частка не, слова майже, зовсім


Вправу 214
У цій вправі ми розставляли розділові знаки, позначали П.З. як члени речення, та робили розбір за членами речення.
Учні почерзі починають читати речення та пояснюють розділові знаки, визначають порівняльний зворот, та визначають яким чл. речення він є.



Записують число та тему уроку в зошити.


Учні знайомляться з завданням до вправи.
Роблять розбір за членами речення, почерзі виходять до дошки інші учні записують у зошитах вправу.







Учні мають  знайти П.З. із фразеологізмами у 2,4,6 реченнях.
Зачитують, пояснюють.


У 7 реченні сполучник як вживається для звязку 2ух простих речень.
У 8 реченні «як поет» є прикладкою, а не зворотом (у цьому реченні не порівнюється Франко з поетом, бо він і є поетом. Мовиться про те, що Франко відомий світу в ролі поета)

Прикладка – особливий вид означення. Прикладкою називають означення, виражене іменником, що узгоджується з означенням словом у числі й відмінку. Ця прикладка вказує на рід занять поета.
Залишились 1,3,5,9 речення. Учні на картках ставлять розділові знаки та зачитують П.З..




- сп.дії (як? яким чином?), міри і ступеня (якою мірою? наскільки?), місця (де? куди? звідки?), часу (коли? як довго?), причини (чому? з якої причини?), мети (для чого? навіщо? з якою метою?), умови (за якої умови?), допусту (незважаючи на що?)
Прямий додаток:
 1. питання не прямих відмінків;
2. без прийменників
3. Зн. Відмінок/ Родовий відм. частка не, вказує не частковість
Дієприслівник із залежними від нього словами (як?)

Учні виконують письмово вправу окремо в зошитах.


Записують домашнє завдання у щоденники




























Додаток А

Розставте  розділові знаки та обґрунтуйте їх.

1. Драна ніби подірявлена хустина світилась наскрізь як решето.
2. Розсілася як квочка.
3. На його обличчі не було ні кровинки, лише округлі очі сяяли як у сови.
4. Руки зробилися холодні як лід.
5. Іслам-Герей  як ужалений скочив на ноги і закричав, підступивши до Хмельницького.
6. Дощ ллє як із відра.
7. Я згадую, як відчинила ти привітно двері у свою кімнату!
8. Франко як поет відомий у світі.
9. Дерева як закидані шапками стоять у гронах ще порожніх гнізд.

Комментариев нет:

Отправить комментарий